Główna » Wydarzenia

135 lat kościoła ewangelickiego w Rypinie z udziałem skoczowskiej Glorii.(39xfoto)

Nasz proboszcz ks. dr Alfred Borski został zaproszony na uroczystość 135 lecia Kościoła w Rypinie. Chór mieszany Gloria chętnie dołączył do naszego proboszcza i 16.06.23 wyruszyliśmy w 3 dniową podróż. Zwiedziliśmy interesujące wzgórze tumskie w Płocku, ciekawe zabytki starego miasta i nowoczesny amfiteatr.

Następnie pojechaliśmy do Włocławka i zostaliśmy mile przyjęci przez ks. Dawida Mendroka. Po wysłuchaniu krótkiej historii i aktualnej sytuacji parafii ewangelickiej, zostaliśmy poczęstowani herbatą i kawą oraz naszymi kołaczami. Następnie pojechaliśmy do Rypina, gdzie mieliśmy wspólną próbę z miejscowym chórem. Dyrygenci wcześniej uzgodnili 4 pieśni, które przygotowaliśmy na niedzielną uroczystość. Przemili gospodarze w Rypinie poczęstowali nas pyszną obiadokolacją i mogliśmy udać się do hotelu w Brodnicy. Zmęczeni ale pełni pozytywnych wrażeń udaliśmy się na spoczynek. W sobotę po śniadaniu pojechaliśmy do Bydgoszczy. Sympatyczna Pani przewodnik pokazała nam najciekawsze miejsca, chętnie odwiedzane przez turystów. Następnie w 2 grupach płynęliśmy statkiem oglądając Bydgoszcz z innej perspektywy. Ponieważ mieliśmy trochę wolnego czasu, to udało się nam pojechać do pięknego Kościoła Zbawiciela w Bydgoszczy. ks. km dr Marek Loskot przedstawił w interesujący sposób historię Parafii oraz odpowiedział na wiele pytań słuchaczy. Następnie pojechaliśmy do Brodnicy i zjedliśmy pyszną obiadokolację. Spora grupa chórzystów udała się wieczorem do centrum Brodnicy zwiedzając to powiatowe miasto, piękny pałac Anny Wazówny, dawny kościół ewangelicki oraz podzamcze gdzie odbywał się koncert The Beatles Symfonicznie. Pełni wrażeń udaliśmy się na spoczynek ponieważ wczesnym rankiem po śniadaniu i spakowaniu bagaży pożegnaliśmy Brodnicę i pojechaliśmy do Rypina. Uroczystemu wejściu do Kościoła towarzyszył Hymn Ambrozjański w wykonaniu naszego chóru. Po liturgii zaśpiewaliśmy 4 pieśni od ołtarza wraz z chórem z Rypina. W utworze „Śpiew jest nam życiem” akompaniował nam proboszcz na gitarze. Po kazaniu ks. Alfreda Borskiego chórzyści i sympatycy naszego chóru przystąpili do komunii zaś przed ostatnią pieśnią Ks. Dawid Mendrok podziękował Ks. Dr Alfredowi Borskiemu, chórowi Gloria i wręczył upominki   wśród których były też 2 jabłonki, które mają pięknie owocować w parafialnym ogrodzie. Prezes Glorii wraz z dyrygentem podziękowali za wszystkie wspólne chwile i serdeczność gospodarzy wręczając skromne upominki Ks. Dawidowi i dyrygentce miejscowego chóru. Parafii przekazano również dar finansowy ufundowany przez uczestników wyjazdu. Następnie gospodarze zaprosili nas na obiad przygotowany przez życzliwych gospodarzy. Przed wyjazdem wspólnie z gospodarzami pożegnaliśmy się tradycyjną pieśnią „Duchem modlitwy” oraz „Do widzenia, do widzenia”. Dojeżdżając do Skoczowa prezes w imieniu zarządu podziękował wszystkim osobom zaangażowanym w różny sposób, by nasz wyjazd, pobyt i powrót był szczęśliwy i radosny. Na pierwszym miejscu było podziękowanie Panu Bogu za opiekę i błogosławieństwo, które odczuliśmy wszyscy. Mamy nadzieję, że sympatycy naszego chóru dołączą w nasze szeregi by wspólnie wielbić naszego Pana. Dziękujemy zarządowi za organizację wyjazdu, dyrygentowi za przygotowanie zespołu do występu zaś Pani Renacie za bezpieczną i miłą podróż, młodym panom za pomoc logistyczną, księdzu za opiekę duchową i wszystkim uczestnikom za miłą atmosferę.