Główna » Wydarzenia

Ekumeniczne spotkanie w Łękach Dukielskich.

DSC04727Chór „Gloria” uczestniczył w nabożeństwie ekumenicznym w Łękach Dukielskich./woj. podkarpackie). Tamtejszy Kościół polskokatolicki obchodził  jubileusz 90 lecia. Przyjęliśmy zaproszenie ks. Romana Jagiełły, który usługiwał poprzednio słowem Bożym i pozdrowieniem w naszym Kościele. Uroczystość miała miejsce w sobotę 12.09.2015. Wzięli w niej udział Księża z kościołów: Ewangelicko-Augsburskiego, Greckokatolickiego, Cerkwii Prawosławnej i Polskokatolickiego. Wśród zaproszonych gości byli

przedstawiciele władz wojewódzkich, powiatowych i samorządowcy. Kościół Ewangelicki  reprezentował ks. Adam Podżorski, który przekazał pozdrowienia oraz przeczytał list napisany przez profesora Jerzego Buzka. Chór zaśpiewał 6 pieśni. Ks. Jagiełło jest inicjatorem ekumenicznych rajdów rowerowych i spotkań przedstawicieli różnych wyznań. Po nabożeństwie była miła uroczystość otwarcia izby pamiątkowej poświęconej pamięci biskupa Franciszka Hodura. Następnie gospodarze zaprosili gości do sali gimnastycznej miejscowego gimnazjum na obiad i kontynuację spotkania. Wystąpił zespół regionalny z Dukli, oraz nasz chór. Ks. Roman rozdał nagrody dzielnym kolarzom i nagrodził skromnym medalem licznych sponsorów oraz wielu fachowcom, którzy z ogromnym zaangażowaniem pomagali Kościołowi Dobrego Pasterza odzyskać dawny blask i to za Bóg zapłać. Należy podkreślić, że wiele osób jest wyznania rzymskokatolickiego. W bardzo miłej atmosferze czas biegł bardzo szybko. Wróciliśmy na naszą kwaterę, by w niedzielę po nabożeństwie (Ks. A. Podżorski) i śniadaniu ruszyć do Krosna. Zwiedziliśmy Centrum Dziedzictwa Szkła, zaś po obiedzie pojechaliśmy do Dukli (Muzeum Historyczne) i Iwonicza Zdroju by nabrać sił na drogę powrotną. Dzięki Bogu i naszemu kierowcy Zbyszkowi o 22.00 byliśmy w Skoczowie.